Kde číhá nová práce? Možná i v síti

Finance a kariéra 9. prosince 2013

Někomu se to už stalo, jiného to zatím čeká... Hledání nové práce. Když už se do téhle situace jednou dostanete, využijte všechny možnosti a určitě nezapomeňte na sociální a profesní sítě.

Facebook, Twitter, LinkedIn a další jsou totiž stále více v hledáčku personálních agentur i personalistů přímo ve firmách.

Buď hledají lidi s předem danými schopnostmi na konkrétní pozice, nebo sociální i profesní sítě používají jako další zdroj informací o kandidátovi.

A čím jsou sociální sítě zajímavé pro člověka, který hledá práci? Jednak skrze ně může narazit na nějakou zajímavou nabídku a jednak může jejich prostřednictvím široko daleko dát najevo, že je volný.

Važte každé slovo

Ovšem má to i druhou stránku - tím, že personalisté si už zvykli pracovat i se sociálními sítěmi, musíte myslet na to, co a jakou formou o sobě zveřejňujete.

Není moc dobré, když se hlásíte na zodpovědnou pozici a firma si na vašem facebookovém profilu přečte, že jste „zase propařili tři dny v kuse“, nebo na ni vyskočí vaše fotografie v ne právě lichotivých situacích.

Hlídejte si také, co, kde a jak komentujete. Pokud podlehnete mámení „anonymního“ internetu a ve svých komentářích si nebudete brát servítky, může se lehce stát, že se někde „obujete“ právě do svého potenciálního zaměstnavatele. Nebo ne, ale stejně se „hledačům hlav“ nebude líbit způsob vašeho vyjadřování.

Rizikem také je vymýšlet si údaje do posílaného životopisu, pokud je odhalí pouhý pohled na váš profil na sociální či profesní síti.

Všude, kde o sobě zveřejňujete informace, si proto dobře nastavte soukromí a zvažujte, co vystavíte na odiv všem. Jinak to může být rizikem nejen při hledání nové práce, ale můžete snadno přijít i o tu stávající.

práce 2

Jen pozor, jaké své fotky na internet nahráváte.

zdroj: www.thinkstock.cz

Stovky hledačů

Hledat práci třeba na Facebooku má ještě jednu výhodu. Dáte o této svojí snaze vědět mnohem víc přátelům a známým, než na kolik byste se jinak obrátili. A oni mají zase své známé, a je tak výrazně větší šance, že k vám najednou připluje docela zajímavá nabídka. Stejně tak to platí u profesních sítí typu LinkedIn.

Na něm už je celosvětově zaregistrováno přes 200 milionů lidí a „náborčíci“ ve firmách do něj hojně nahlížejí. Mají totiž před sebou nejen vaši profesní kariéru, ale vidí třeba i to, jak vás hodnotí jiní profesionálové z oboru. A je tu velký přesah i do zahraničí.