2. ZHODNOCENÍ PŘI OPRAVĚ KONČÍ
Výše náhrady škody přitom bude také posuzována více ve prospěch poškozeného, než tomu bylo doposud. Když vám někdo například naboural už letité a třeba i místy zrezivělé auto, při opravě v servisu použili některé nové díly (protože stejně „prokvetlé“ prostě nebyly k mání), a pojišťovna pak odmítla část oprav zaplatit, protože jste podle ní auto vlastně příliš zhodnotili.
Případně po vás viník mohl požadovat uhrazení rozdílu v cenách starých a nových dílů. To už teď nebude možné. Zákoník totiž nakazuje nejen úhradu skutečné ceny zničené věci, ale i uhrazení všech nákladů, které musely být použity k „obnovení funkčnosti“ dané věci. A navíc – když vám někdo „zboří“ auto, které využíváte ke svému podnikání, je povinen vám uhradit nejen náklady na opravu, ale i ztrátu na zisku, která vám kvůli nepojízdnému autu vznikla.