Návrhářka Lote: Vlasy jsou koruna celého outfitu

Móda 13. března 2017

Dne 16. dubna se ve Slovanském domě koná jedinečný Fashion Pop-up store event Toni&Guy DE:CLONE. Cílem akce je ukázat, že každý jsme jedinečný. Toni&Guy dává při této příležitosti mladým lidem možnost potkat celou řadu jedinečných designérů a vytvořit si tak osobitý styl od hlavy až k patě. Jedním z nich je Lenka Trlicová, jejíž značka Lote se vyznačuje kvalitními materiály, zajímavou strukturou látek a ručně zpracovanými detaily.

Kdy jste se rozhodla, že se stanete módní návrhářkou na volné noze?

Byl to delší vývoj. Vystudovala jsem střední školu oděvní, pak jsem odbočila během bakalářského studia k designu obuvi na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. K Designu oděvu jsem se potom vrátila během magistra. Značku Lote jsem založila ještě na vysoké škole, ale návrhářkou na plný úvazek jsem od roku 2013. Předtím jsem zkoušela pracovat pro větší retailové společnosti a získala užitečné zkušenosti, ale nakonec jsem se rozhodla, že pro mě i moje klientky bude lepší, když se budu soustředit jen na vlastní tvorbu.

Proč jste se rozhodla spojit s eventem Toni&Guy DE:CLONE?

Naprosto souhlasím se svojí kamarádkou, že vlasy jsou stejně důležité, jako oblečení. Angličtina to hezky vystihuje pojmem „hairdressing“. Vlasy jsou prostě koruna celého outfitu. Ale ať už si k mým modelům udělá zákaznice ležérní nebo kreativní účes, rozhodně by měla být svá. Obvykle mám jen částečnou představu o tom, jak by měl finální look vypadat a klientky mě mile překvapují a inspirují tím, jak outfit doladí, ať už pomocí účesu nebo doplňků. Značka Toni&Guy je rovněž určena pro mladé lidi, proto věřím, že se mi díky eventu podaří získat pro Lote i mladší klientelu.

Co si myslíte o trendu klonování?

Někteří lidé mají strach vyjádřit svou osobnost, a tak je pro ně snazší kopírovat styl někoho jiného. Buď si koupí v retailu celý outfit tak, jak je připraven na figuríně, nebo se snaží kopírovat styl slavných osobností. Tak by to ovšem být nemělo. I z tohoto důvodu vytvářím basic kolekci, která je jednoduše kombinovatelná s běžnými kousky oděvu.

Co je pro vaši módu specifické?

Jsem minimalista. Hodně se soustředím na materiál, který musí být kvalitní a zajímavý svou strukturou, vazbou tkaní nebo třeba barvou. Zvolíte-li kvalitní a zajímavou látku, i jednoduchý střih pak vypadá skvěle. Pro mou basic kolekci jsou typické neutrální barvy, jako je například béžová, bílá, šedá nebo černá. V každé kolekci pak najdete několik kousků v sezónní barvě. Důležitý je také fakt, že všechny dokončující práce, záložky a začištění provádím ručně, což zákaznice dokáží ocenit, a proto se ke mně vrací.

Pro koho je oblečení značky Lote určené?

Spektrum mých zákaznic je docela pestré, nejčastěji ženy ve věku 35 až 50 let. Každá je však naprosto jiná a má jiný životní styl. Těm, které potřebují formálnější oblečení do zaměstnání, vyhovuje kolekce Basic. Jiné naopak potřebují šaty na svatbu nebo společenskou akci a další, které mají rodinu, hledají originální a současně praktické kousky pro denní nošení. Z tohoto důvodu ráda pracuji s každou zákaznicí osobně, abych ji lépe poznala a mohla pro ni ušít přesně to, co potřebuje a bude se v tom cítit skvěle. Osobní přístup je pro mě důležitý. Z tohoto důvodu také dávám při focení přednost spolupráci se zajímavými lidmi ze svého okolí před profesionálními modelkami.

Kde je oblečení značky Lote k dostání?

Kolekce jsou k vidění na webu a vyzkoušet si je můžete u mě v showroomu, kde jsou připravené vzorky a vzorníky. Každý kousek můžu rovnou upravit nebo vyrobit zákaznici na míru. Nová kolekce je prezentována v obchodě La Gallery Novesta a k vyzkoušení bude také 16. dubna ve Slovanské domě v Praze právě na akci Toni&Guy DE:CLONE.

Jaká je vaše vize o značce do budoucna?

Aktuálně rozšiřuji portfolio Lote o kolekce svatebních a společenských šatů. S basic kousky, které nejsou náročné na fitting, oslovuji butiky v zahraničí, kde zákazníci doceňují výjimečnost ruční práce. Určitě zůstanu u tvorby malých kolekcí a individuálních zakázek, mým cílem rozhodně není rozšiřovat výrobu ani vyrábět masově.