7 fint, jak oklamat hlavu a zhubnout!

Psychologie 17. 2. 2015

Nechce se vám před jarem ani podívat se na váhu, natož vyzkoušet, jak se vejdete do loňských šatů? Ještě víc se vám ale nechce držet nějakou pitomou dietu? Nemusíte, stačí, když ošálíte vlastní hlavu. Diety přinášející strádání nefungují ze tří důvodů: naše tělo s nimi bojuje, náš mozek s nimi bojuje a náš okolní svět s nimi bojuje,“ říká Brian Wansink, americký specialista na marketing a výživu z Cornellovy univerzity a autor knihy Nezřízené labužnictví. „Máme za sebou miliony let evoluce a zděděný instinkt, který nám říká, abychom jedli tak často, jak se dá, a co nejvíc seženeme.“ Soustřeďte se na to, co je pro vás signálem k pokračování v jídle nebo k jeho ukončení.
 Při průzkumu Francouzů a Američanů se totiž například zjistilo, že mají rozdílný okamžik, kdy přestat jíst. Francouzi přestávají, když necítí hlad, Američané, když dojedí talíř nebo skončí pořad v televizi. Který národ je štíhlejší? Myslete na to a objevte si sami pro sebe několik psychologických triků, které budou fungovat zrovna na vás. Pár vyzkoušených vám pro začátek přinášíme.

Finta 7: Přejmenujte recepty

zelenina

Neláká vaši rodinu dušené rybí filé nebo salát ze syrového zelí? Odmítají proto vaši snahu vařit lehce a zdravě? Zapojte fantazii a nazvěte stejná jídla jinak. Samozřejmě manžel není hloupý a rybí filé pozná, ale zkuste na něj přihodit hrášek a nazvěte to Středomořské šťavnaté rybí plátky. 
K zelí nastrouhejte mrkev a přidejte jogurtový dresing a hned to může být Tradiční americký venkovský salát. Nejosvědčenější lákavá jídelní slova jsou „moravský, domácí, babiččin, český, francouzský, smetanový, křupavý, šťavnatý, máslový“. Ne nadarmo jsou takovýchto hlášek plné televizní reklamy.

DŮKAZ: V pokusné restauraci se nabízelo stejné jídlo za stejnou cenu v různé dny pod jinými názvy. Třeba místo Fazole s rýží se jídlo jmenovalo Americké fazole. Nebo místo Dušené maso s bramborami byl název Šťavnaté telecí s máslovými bramborami. Výsledek? Jídla
 s hezčími názvy se prodalo o 27 procent víc. A zákazníci je po obědě v dotazníku mnohem víc chválili.