Jak se balí ve světě

Podzimní kampaň 2. května 2018

Co všechno je pro svou vyvolenou schopen udělat Ital, proč Francouzi přestávají flirtovat, jak se žije single Japonkám a co se nejvíc cení na papuánské nevěstě? TEXT: IVA VOKURKOVÁ, PAŘÍŽ

Francouzi mají pověst galantních šviháků, zkušených svůdníků a pozorných milenců. Z filmů a literatury by se mohlo zdát, že nedělají nic jiného, než pobíhají s bagetami, nakupují květiny, diskutují o politice, popíjejí víno, jedí, flirtují, milují se a mluví, píšou či zpívají o lásce. Jenže svět jde kupředu mílovými kroky, a co platilo za mládí Catherine Deneuve či Jacquese Brela, je dávno překonáno.

Neúprosná globalizace doběhla i svět vztahů, a tak dnešní nejčastější sváděcí strategií láskychtivých Francouzů nejsou pověstné lichotky a komplimenty, ale mobilní seznamovací aplikace Tinder. Balicí techniky a jejich uživatelé dostali co proto také během kampaně Metoo. Koučové přes balení přišli (alespoň krátkodobě) až o padesát procent klientely a někteří byli nuceni změnit způsob své komunikace a přeorientovat se z „lovu“ na „domluvu muže a ženy“.

Co tedy zbývá v roce 2018 z pověstného francouzského svádění? Francouzům velmi nahrává i zdravé sebevědomí, takže na rozdíl od Čechů nemají potřebu ženu ohromit penězi či postavením, jsou přirození. Další plusy získávají za své rétorické schopnosti. Češi mají tendenci s ženou při konverzaci ,soutěžit‘, Francouzovi stačí začít mluvit o tom, co ho baví a zajímá (většinou to je jídlo nebo oblast, ze které pochází) a konverzace se příjemně a nenásilně rozproudí.

Celý článek najdete v tištěné Vlastě.