Hranolky a pizzu můžete i při dietě

Zdraví 10. října 2017

Ať se přihlásí ten, kdo nikdy nejedl hamburger, klobásu s hořčicí nebo sladkokyselé kuře u Číňana na rohu. Musíme si to vždycky vyčítat?

Někdy prostě přece jen máme sotva čas na něco jiného než na hranolky nebo párek v rohlíku, jinak bychom zaručeně padli únavou.

O tom, jakými metodami a fígly se výrobci jídla snaží ošálit naše smysly, jsme psali v článku Jak odolat jídelním svodům. Teď si povíme, jak nejčastějším pokrmům rychlého občerstvení aspoň trochu obrousit výživové hrany.

Rychlé stravování bez následků

  1. Pokud už to jíte, tak aspoň ne v rychlosti a za pochodu. Normálně si v provozovně najděte místo k sezení, odložte si, posaďte se a pomalu jezte jako člověk, ne jako štvanec. Tak si chuť svého oblíbeného jídla užijete a sníte ho méně než v běhu.

  2. Rozhodně zapomeňte na porce XL, i kdyby se stokrát vyplatily. Určitě si můžete dát jenom malé hranolky a hamburger normální velikosti. Pokud máte pocit, že toho je na tácu málo, přidejte misku salátu.

  3. Voda je rozhodně zdravější než slazené nápoje a ušetří vám spotřebu cukru i kalorií. Když chcete sladkou chuť, nařeďte si džus vodou.

  4. Vždycky se zeptejte sama sebe: „Mám vážně hlad, nebo jenom chuť? A když zjistíte, že hlad, nedávejte si jídlo jen jako „svačinu“, ale rovnou jako „oběd“.

  5. Hranolky si objednejte s kečupem, ne s majonézou. Ten neobsahuje skoro žádný tuk (ačkoli cukru dost). A do salátu žádnou majonézovou zálivku, jenom jogurtovou nebo octovou.

Jak ve fast foodu hřešit méně

Hamburger

Nemá skoro žádné vitaminy - nevěřte, že to plátek rajčete nebo okurky zachrání. Také v něm není skoro žádná vláknina, takže projde trávicím traktem a tělo z něj nestačí vzít ani tu trochu dobrých látek.

Co s tím: Připíjejte vodu s citronem. Vitamin C v tomto drinku vám pomůže přijmout do těla železo, které obsahuje maso.

Salámová pizza

Salám, sýr, bílá mouka, dohromady nic extra, jen spousta tuku, žádná vláknina. Navíc to láká sníst ji celou, i když by úplně stačila třetina.

Co s tím: Přidejte si salát, budete mít aspoň vitaminy. Navíc si žaludek zasytíte, takže sníte pizzy méně. Místo tučného dresinku použijte třeba citronovou šťávu.

Čínské nudle

Jídlo z asijských restaurací obsahuje obvykle příliš mnoho tuku a příliš málo bílkovin a taky vápníku. A hromady soli a proklínaných glutamátů.

Co s tím: Doplňte deficit jogurtem, samozřejmě nejlépe přírodním bez příchuti. Živé bakterie navíc posilují obranyschopnost. A požádejte obsluhu, že chcete méně soli.

Klobása

Samý tuk. Jedna klobása a máte překročenu doporučenou denní spotřebu.

Co s tím: Napravte se aspoň trochu čistou vodou s citronem - vitamin C pomůže tělu využít ty kousky masa, co v klobáse jsou. Navíc pomáhá neutralizovat kyselé prostředí, které v těle po požití takového jídla vzniklo.

Kuřecí nugety

Kuřecí maso bývalo relativně lehké, dokud ho neosmažili a vy jste ho nenamočila v majonéze. Výsledkem je nedostatek vlákniny i vitaminů, zato přemíra tuku a soli.

Co s tím: Dejte si ovocný salát, který pomůže srazit efekt přesolení a dodá vám vitaminy.